close

 

 

 

詞/曲:Emily Sparks

I saw her mother this morning At the downtown cafe
Staring blankly Down in morning Had her cup of coffee
And she asked me What her baby'd been missing
And I shake my head Can't think of nothing
But candy wrappers Tucked into the folds of the bed
And how I don't see them around Since Sarah left town

Now people always think they know you
And they're almost always wrong
Tried to bend you till they broke you
So she moved along
And sometimes I see them around Since Sarah left town
Trying to track her down

Sarah,Sarah Sarah,Sarah

She's chasing her soul Not running away
If you'd just left her go She'll know the way
And I saw her mother this morning
She looked me in the eye
She said:"you know sometimes,I think I hear her laughing
And all i can do is cry"
And it's a funny thing about people How everyone has a song
And he sings it every moment But we don't hear it until he's gone
And sometimes I see them around Since Sarah left town
They're humming with heads hanging down

Sarah,Sarah Sarah,Sarah

 

 

早上在市中心的咖啡館,我看見她媽媽
我們直直的凝視對方,她拿著她喜愛的咖啡
她問我 為什麼她的寶貝不見了
我搖頭 我毫無頭緒
但糖果紙被塞在床底下
但她走後我在也沒看過

他們總是以為自己了解她
但他們都錯了
一直屈服違背直到傷了她
所以她獨自離開
而後來,她走了
我常常看見他們一直在追尋著他的影子


Sarah,Sarah Sarah,Sarah


她正在找尋她的靈魂
她沒有逃跑
如果你離開她了 她會知道自己的方向

早上 我看見她馬麻
看直直的看著我的眼睛

你知道有時候我聽見她在笑
此時我只能哭泣
最有趣的是這些人 這些事 這些歌
他一直在唱著這首歌
這首我們都沒聽過的歌
直到他離開

自從她走了以後
他們常懸著頭哼唱

Sarah,Sarah Sarah,Sarah

 

 

 

 

總是有個感動的點,才會促使我打了翻譯
雖然一直覺得自己文字表達好糟
中文修辭不太好

上面的翻譯,或許有點白話
也加了自己的一些情感進去...


是這樣瞜
不知道為什麼又開始覺得又是自己一個__

或許一直都是
或許真的都是

認識很多人 知道很多人  但是實際上...??
或許這本來就是沒辦法的事情 很多東西很多東西都要培養

沒有辦法像國小那樣單純美好 那樣只有每天白日夢的想著那些無關緊要 那些很開心的事
 
或許會傾訴 會分享 會討論 會玩會打鬧 但還是沒辦法填那個空虛
或許這就是我自己吧

我喜歡現在的狀況 但卻還是不斷抱怨哈哈哈哈


我是射手座耶射手座耶射手座耶!!!!!!!!!!!!(ROCK)

 

阿陸沒有那麼簡單就被beat down
只是愛講愛講這樣

如果是好久以前的我,我什麼都不會講
什麼都不會,所以憋出了些好多問題 



我自己也好多問題,我也沒什麼資格去探討別人問題
或許真得更糟糕、但是他還是需要我的吧?哈哈哈哈哈哈哈自己講勒

 

不知道這邊有誰會看到 這裡很私密又公開的空間對於現在撲浪FB當道..還是甭說了,意會就好了

 

 

 

晚安 luv u 

arrow
arrow
    全站熱搜

    silence1126 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()